رمالی و فالگیری در روبیکا و واتساپ/ ۲ زن و یک مرد با وعده های پوچ ۳۰ میلیارد به جیب زدند

فرمانده انتظامی لرستان گفت: باند کلاهبرداری در روبیکا و واتساپ که اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: باند کلاهبرداری در روبیکا و واتساپ که اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار یحیی الهی ۲۳ مهرماه در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت فردی از یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در بستر فضای مجازی بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کوهدشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد مدتی پیش با یک صفحه در بستر فضای مجازی آشنا می‌شود که اعضای آن خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر ‌نشان کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۳ کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی ضربتی در کوهدشت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه باند مذکور متشکل از یک مرد و ۲ زن جوان بودند پس از مواجه با دلایل و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار الهی در پایان خاطر نشان کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

مردی از تبار فلسطین که شهید دفاع مقدس شد

پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت مادر بزرگوار شهیدان والامقام جعفری

0 دیدگاه

    ارسال دیدگاه